Fitball

Info o godzinach zajęć w zakładce: zajęcia wstrzymane do odwołania

Wprowadzenie piłek do istniejących form aerobiku uatrakcyjniło zajęcia. Piłki pomocne są w niektórych ćwiczeniach siłowych. Piłki pozwalają na pełniejsze rozluźnienie ciała, doskonalą równowagę, stabilizację i koordynację ruchową, konieczność utrzymywania równowagi podczas ćwiczeń wpływa na efektywność całych zajęć. Poprzez możliwość balansowania na piłce, przetaczania jej, a tym samym przemieszczania naszego ciała, angażujemy wiele grup mięśniowych. Tym samym działamy wspomagająco na wzmocnienie mięśni oraz kształtowanie lub korekcję postawy ciała.

Oto kilka ćwiczeń z piłką:

Postawa wyjściowa do poszczególnych ćwiczeń. W tej pozycji można również wykonywać balansowanie w górę i dół poprzez nieznaczne prostowania stawów kolanowych.
Z pozycji wyjściowej unosimy jedną rękę w górę, drugą opieramy na biodra i odchylamy tułów w lewą bądź prawą stronę. Podczas tego ćwiczenia jak najmocniej próbujemy wyciągnąć ciało.
Z pozycji w leżeniu przodem na piłce, piłka pod dolnym odcinkiem brzucha, unoszenie obydwu nóg w górę przy jednoczesnym napięciu mięśni pośladkowych, dalej powrót do pozycji wyjściowej i rozluźnienie mięśni.  
Z pozycji w leżeniu przodem na piłce, piłka pod dolnym odcinkiem brzucha, ugięcie ramion. Podczas ugięcia ramion stawy łokciowe kierujemy na zewnątrz oraz zwracamy uwagę aby kręgosłup w odcinku lędźwiowym nie wyginał się zbyt mocno.  
Z podporu tyłem, stopy i podudzia oparte na piłce, nogi wyprostowane w stawach kolanowych, uniesienie bioder w górę i opuszczenie bioder w dół.
Z podporu tyłem, stawy kolanowe ugięte, stopy oparte o piłkę, uniesienie bioder w górę i powrót do pozycji wyjściowej.


 Przyjdź, zobacz, schudnij!