Step

Info o godzinach zajęć w zakładce: ROZKŁAD ZAJĘĆ
Zapisy na zajęcia (poniedziałki, piątki): tel. 15 642 22 50.

 

Step aerobic (benchstep, step-tralning, bench-aerobic, step heart czy low-impact bench).
Ten rodzaj aktywności ruchowej pierwszy raz pojawił się w amerykanskich klubach sportowych ponad 15 lat temu. W zajęciach wykorzystuje się stopień o zmiennej wysokości w zależności od stopnia zaawansowania ćwiczeń. Na czym polega?
Na wchodzeniu i schodzeniu ze stopnia. Różnorodność pozwala wykonać ponad  250 ćwiczeń ułożonych w uklady choreograficzne, proste lub bardziej złożone. Na początek dobrze spróbować tzw. basic step aerobik, później power step aerobik. Najważniejsza jest technika, dlatego najlepiej zacząć ćwiczyć z wykwalifikowanym trenerem. Ważne jest bowiem, by nauczyć się poprawnej techniki. Należy zacząć od najprostszych kroków, a potem stopniowo zwiększać szybkość i intensywność, a następnie wysokość stepu.
Bardzo ważna jest postawa, tj. w czasie ćwiczeń głowa powinna być uniesiona do góry, ręce wyprostowane, podczas wchodzenia na stepper nie wolno się pochylać.  Układy nie są tak skomplikowane, jak się na pierwszy rzut oka wydaje, a podstawowe kroki powtarzają się w kombinacjach.
Step jest odmianą aerobiku preferowaną zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. W celu podniesienia intensywności ćwiczeń można wykorzystać na zajęciach lekkie hantle. Gdy chce się doprowadzić do szybszego spalania kalorii, należy ćwiczyć na podwyższonym stepie, można też dodać pracę ramion, bądź też ruchy dynamiczne.
 

Zapraszamy na zajęcia ze stepem!